با توجه به تعطیلی خدمات کنسولی کانادا در ایران، دانشجویان و سایر متقاضیان ویزای کانادا، جهت انجام مصاحبه و طی مراحل اداری، می بایست به تعدادی از کشورهای همسایه سفر کنند. دریافت ویزا به سرعت پس از انجام مصاحبه و انگشت نگاری، انجام نپذیرفته و متقاضیان دریافت ویزا می بایست زمانی را برای انجام تاییدیه های امنیتی کانادا یا همان فرآیند Clearance در انتظار صدور ویزای خود باشند. پس از طی شدن مراحل لازم، سفارت از متقاضی جهت دریافت ویزا دعوت می نماید.

خوشبختانه سفارتخانه کانادا در بعضی از کشورها از جمله سفارت کانادا در امارات متحده عربی و ترکیه، این امکان را به وجود آورده است که متقاضی با دادن وکالت نامه به شخص ثالث و تحویل تمامی مدارک لازم برای پیکاپ ویزای کانادا مثل ایمیل تایید ویزای کانادا، کپی از صفحه اول و دوم پاسپورت و رسید تاییدیه پرداخت وقت سفارت، دریافت پاسپورت را به فرد دیگری واگذار نماید. در این راستا، "تهران پیک آپ" به عنوان نماینده امین شما برای پیک آپ ویزای کانادا از امارات و ترکیه، آماده خدمت رسانی می باشد. شما می توانید برای دریافت این خدمات از ثبت سفارش پیک آپ ویزای کانادا استفاده نمایید.

برای پیکاپ ویزای کانادا از ترکیه، پاسپورت متقاضی پس از تحویل به دفتر تهران پیکاپ، در روزهای یکشنبه و چهارشنبه به سفارت کانادا در آنکارا ارسال می شود و پس از انجام کارهای اداری توسط سفارت کانادا، پاسپورت مُهر خورده در روزهای یکشنبه و چهارشنبه به ایران باز گردانده می شود تا به متقاضی تحویل داده شود. اگر چه برای این کار، نمی توان زمان دقیقی تعیین نمود ولی به طور معمول، برای انجام فرآیند پیکاپ ویزا دو هفته زمان لازم است.

برای پیکاپ ویزای کانادا از امارات متحده عربی، پاسپورت متقاضی پس از تحویل به دفتر تهران پیکاپ، در همه ی روزهای کاری به سفارت کانادا در امارات ارسال می شود و پس از انجام کارهای اداری، در همان روز، پاسپورت مُهر خورده به ایران بازگردانده شده و به متقاضی تحویل داده می شود. قابل ذکر است، علی رغم سرعت بالا در ارسال و دریافت پیکاپ، فرآیندهای داخلی سفارت کانادا در امارات، زمان بیشتری طول می کشد. به همین دلیل، بر حسب تجربه، تهران پیکاپ گزینه پیکاپ ویزا از ترکیه را به متقاضیان پیشنهاد می کند.

پیکاپ ویزای کانادا از ترکیه

تهران پیکاپ در حال حاضر با پروازهای منظم هفتگی (یکشنبه، سه شنبه، پنج شنبه)، اقدام به ارسال و دریافت پاسپورت به ترکیه می نماید و با توجه به برنامه زمان بندی هفتگی، تقریبا در تمام روزهای کاری هفته، امکان ارسال و دریافت پاسپورت را دارد. بنابراین هر زمانی که متقاضی ایمیل سفارت را دریافت نماید، تهران پیکاپ می تواند اقدام به دریافت پاسپورت کرده و ویزای  متقاضی را با اولین پرواز در دفتر تهران تحویل نماید. زمان تقریبی ارسال و دریافت پاسپورت از سفارت کانادا در ترکیه (آنکارا) جهت صدور ویزا، تقریبا 7 روز کاری  است.

پیکاپ ویزای کانادا از آنکارا
همانگونه که در بالا اشاره شد، ارسال پاسپورت بر طبق برنامه هفتگی در روزهای یکشنبه، سه شنبه و پنج شنبه انجام می گیرد و در دفتر تهران به متقاضی تحویل داده می شود. داشتن تعداد پروازهای هفتگی منظم، باعث می شود، پیکاپ ویزای کانادا از آنکارا با سرعت بیشتری نسبت به سایر مراکز انجام گیرد.

پیکاپ ویزا کانادا از استانبول
در ترکیه علاوه بر شهر آنکارا، امکان پیکاپ پاسپورت در شهر استانبول نیز وجود دارد، با این تفاوت که تعداد روزهایی که امکان ارسال پاسپورت به استانبول وجود دارد، کمتر است. ارسال پاسپورت به استانبول طبق برنامه فعلی، به صورت یک روز در هفته و با هماهنگی قبلی امکانپذیر است. از این رو دریافت پاسپورت از استانبول گاهاً دو تا سه روز بیشتر از پیکاپ پاسپورت از آنکارا، به زمان نیاز دارد.

 

مدارک لازم برای پیکاپ ویزای کانادا از ترکیه

      • ویزای مهاجرتی:
              • پاسپورت امضا شده
              • پرینت ایمیل سفارت
              • تکمیل صفحه آخر ایمیل سفارت (شامل نام کوچک متقاضی، قد، رنگ چشم، ایمیل، آدرس و شماره تلفن و ... )
              • دو قطعه عکس ۵*۷ (که یک قطعه از آن مهر محل عکاسی را داشته باشد)
              • فرم وکالت
        ویزای غیر مهاجرتی:
            • پرینت ایمیل سفارت
            • پاسپورت امضا شده
            • رسید انگشت نگاری VAC
            • فرم وکالت

پیکاپ ویزای کانادا از امارات

تهران پیکاپ بسته های دریافتی مربوط به امارات متحده عربی را به صورت روزانه به این کشور ارسال می نماید به این صورت که مدارک دریافتی از مسافر چنانچه قبل از ساعات 12 دریافت گردد، در همان روز به امارات ارسال می کند. در ادامه پس از دریافت مدارک در دفتر امارات، در بازه زمانی 24 ساعت مدارک مذکور را به دفتر خدمات ویزا vfs در شهر تحویل می نماید. پروسه پیکاپ ویزای کانادا از امارات تقریبا در بازه زمانی 10 روز کاری انجام می گیرد.

مدارک لازم برای پیکاپ ویزای کانادا از امارات متحده عربی

ویزای مهاجرتی:
        • پاسپورت امضا شده
        • پرینت ایمیل سفارت
        • تکمیل صفحه آخر ایمیل سفارت (شامل نام کوچک متقاضی، قد، رنگ چشم، ایمیل، آدرس و شماره تلفن)
        • دو قطعه عکس ۵*۷ (که یک قطعه از آن مهر محل عکاسی را داشته باشد)
        • فرم وکالت
ویزای غیر مهاجرتی:
          • پرینت ایمیل سفارت
          • پاسپورت امضا شده
          • رسید انگشت نگاری VAC
          • فرم وکالت

پیکاپ ویزای کانادا از ارمنستان

پیکاپ پاسپورت ویزای کانادا از ارمنستان( شهر ایروان) نیز امکان پذیر است. با این تفاوت که با توجه به این که تمامی موارد درخواستی صدور ویزای کانادا از شهرهای ایروان، استانبول و آنکارا، صرفا به صورت متمرکز در شهر آنکارا بررسی و تایید می گردد، زمان بیشتری در حدود 1 الی 3 هفته نیاز است چرا که مراحل دیگر داخلی سفارت به روند عادی اضافه می گردد. علی رغم این موضوع، علت اصلی اینکه برخی متقاضیان، شهر ایروان ارمنستان را برای پیکاپ انتخاب می کنند، شامل مواردی مثل: شرایط خاص فرد متقاضی، انجام مسافرت برای انگشت نگاری یا وقت سفارت امریکا همزمان در ایروان و ... است.