طرح اسکیل ورکر (Federal Skilled Worker) یا نیروی کار ماهر یکی از چندین نوع ویزای دائم صادر شده از سفارت کانادا برای تامین نیروی کار حرفه ای می باشد که از این طریق سالانه ایرانیان زیادی موفق به دریافت ویزای اقامت می شوند. برنامه مهاجرتی اسکیل ورکر به طور کلی به سه دسته تقسیم می شود و متقاضیان برای اقدام در زمینه نیروی کار حرفه ای می بایست شرایط خود را با یکی از این سه حالت بسنجند:
1- متقاضی باید حداقل یک سال سابقه کار مداوم تمام وقت یا معادل آن در 10 سال گذشته در داخل کانادا برای یکی از 24 مشاغل واجد شرایط داشته باشد.
2- متقاضی باید واجد شرایط اشتغال در یکی از صدها شغل اعلامی ایالت های کانادا باشند. لازم به ذکر است هر سال لیستی از موقعیت های شغلی فدرالی توسط کارفرمایان کانادایی برای جذب نیروی کار حرفه ای اعلام می گردد که شامل مشاغل تمام وقت می باشد.
3- متقاضی باید دکترای خود را در کانادا گذرانده باشد یا حداقل دو سال از مقطع دکتری خود را در کانادا تحصیل کرده باشد. قابل ذکر است دانشگاه مورد نظر برای این طرح حتما باید جزء موسسات دانشگاهی معتبر و شناخته شده باشد.

علاوه بر داشتن مهارت کاری و تخصصی متقاضی، شرط اصلی برای تمامی موارد بالا، توانایی صحبت كردن به زبان انگلیسی یا فرانسه است.

محاسبه امتیاز اکسپرس اینتری(Express Entry) کانادا از طریق نیروی متخصص (اسکیلد ورکر)

در شرایط جذب نیروی کار متخصص علاوه بر شرایط و توانایی انجام کار، جدول امتیاز بندی اسکیل ورکر کانادا وجود دارد که شامل شش فاکتور اصلی دیگر هست که توانایی متقاضیان را برای انطباق با بازار کار کانادا ارزیابی می کند. موارد زیر عوامل موثر در ارزیابی صلاحیت متقاضی برای انتخاب شدن را نشان می دهد:

 

      • 1- مدرک تحصیلی و گواهی دوره های حرفه ای
        2- توانایی صحبت به یکی از دو زبان رسمی کانادا ( زبان انگلیسی یا زبان فرانسه)
        3- تجربه کاری یا سابقه حرفه ای متناسب با لیست مشاغل اعلام شد
        4- سن
        5- داشتن تأییدیه همکاری یا جاب آفر از کارفرمایان کانادایی قبل درخواست ویزای کاری
        6- سازگاری فرهنگی و محیطی

متقاضی در زیر گروه برنامه مهاجرت به کانادا مورد نظر، باید حداقل 67 امتیاز از 100 امتیاز را کسب کند تا واجد شرایط ویزای نیروی کار ماهر باشد. همچنین افراد باید پس از ورود به کانادا نشان دهند که پول کافی به اصطلاح تمکن مالی برای تأمین هزینه های زندگی خود و افراد تحت تکفل خود دارند.

 

 

 

پرداخت هزینه مهاجرت به کانادا از طریق برنامه اسکیل وورکر

متقاضیان ویزای نیروی کار حرفه ای برای انجام پرداخت های مرتبط با ویزای کاری کانادا می توانند از خدمات پرداخت دلاری تهران پیکاپ استفاده کنند. کارشناسان پرداخت در سریعترین زمان اقدام به انجام سفارش شما خواهند کرد.