با توجه به تعطیلی خدمات کنسولی امریکا در ایران، دانشجویان و سایر متقاضیان ویزای امریکا جهت انجام مصاحبه و طی کردن مراحل اداری، می توانند به تعدادی از کشورهای همسایه سفر کنند. در اکثر مواقع برای ایرانیان، دریافت ویزا به سرعت پس از انجام مصاحبه انجام نپذیرفته و متقاضیان دریافت ویزا، می بایست زمانی را برای انجام تاییدیه های امنیتی امریکا یا همان فرآیند Clearance در انتظار صدور ویزای خود باشند. پس از طی شدن مراحل لازم، سفارت از متقاضی جهت دریافت ویزا دعوت می نماید.

خوشبختانه سفارتخانه امریکا در بعضی از کشورها از جمله در امارات متحده (شهرهای ابوظبی، دوبی، الشارجه و العین)، ترکیه( شهرهای آنکارا و استانبول) و ارمنستان( شهر ایروان) این امکان را به وجود آورده است که متقاضی با دادن وکالت نامه به شخص ثالث و تحویل تمامی مدارک مورد نیاز مثل مدرک DS-160 ، برگ زرد، کپی از صفحه اول و دوم پاسپورت و رسید کوریر دریافت پاسپورت را به فرد دیگری واگذار نماید.

در این راستا، تهران پیک آپ، به عنوان نماینده امین شما برای پیک آپ ویزای آمریکا از ترکیه، ارمنستان و امارات متحده آماده خدمت رسانی می باشد. شما می توانید جهت سفارش این سرویس یا اطلاع از فرآیند ارائه آن، از لینک سفارش پیک آپ ویزای امریکا استفاده نمایید.

با توجه به تعداد مراکزی که در کشورهای همسایه، خدمات مربوط به دریافت ویزای ایالات متحده امریکا را انجام می دهند و همچنین مدارک درخواستی یا فرآیند دریافت و تحویل آنها در برخی موارد کمی متفاوت است، شرایط و مدارک پیکاپ امریکا در هر کشوری به صورت جدا در ادامه آورده شده است.

پیکاپ ویزای امریکا در عمان

برای پیکاپ ویزای امریکا در عمان، پاسپورت متقاضی پس از دریافت در دفتر تهران پیکاپ روزهای یکشنبه، سه شنبه و پنجشنبه به سفارت امریکا در عمان ارسال می گردد در بازه زمانی ۲ تا ۳ روز کاری به سفارت امریکا در مسقط تحویل می گردد در نظر داشته باشید که تمامی مراحل پیکاپ پاسپورت از دریافت، ارسال و پیکاپ به صورت آنلاین به مسافر اعلام می گردد. تغییر وضعیتها از طریق سفارت روی ایمیل به مسافرنیز اعلام میگردد. لازم به توضیح است که پس از برگشت پاسپورت و صدور ویزا می بایست ایمیل تاییدیه و صدور ویزا را برای تهران پیکاپ ارسال نماد برگشت پاسپورت از مسقط همه روزه بوده و پاسپورت ها در بازه زمانی ۵ تا ۷ روز کاری در دفتر تهران دریافت می گردد. لطفاً به محض دریافت ایمیل مبنی بر آماده بودن ویزا برای پیکاپ پاسپورت ایمیل مربوطه را به آدرس [email protected] ارسال نمایید. زمان تقریبی ارسال و دریافت پاسپورت از عمان ۳ تا ۴ هفته می باشد که گاهی این بازه زمانی کمتر یا بیشتر می گردد که کاملا مربوط به پرونده های سفارت می باشد.


مدارک لازم برای پیکاپ ویزای امریکا از عمان 

      • اصل پاسپورت امضا شده متقاضی
      • رسید کوریر (Courier Receipt) و یا اطلاعات ورود اکانت وقت سفارت
      • اصل برگه آبی که پس از انجام مصاحبه از افسر سفارت دریافت کرده اید.
      • فرم وکالت نامه پیک آپ ویزا
      • تصویر گذرنامه

پیکاپ ویزای آمریکا در ترکیه

برای پیکاپ ویزای امریکا در ترکیه، پاسپورت متقاضی پس از تحویل به دفتر تهران پیکاپ، در روزهای یکشنبه، سه شنبه و پنج شنبه هر هفته به سفارت کانادا در آنکارا ارسال می شود و پس از انجام کارهای اداری توسط سفارت کانادا، پاسپورت مُهر خورده در روزهای فرد به ایران بازگردانده می شود تا به متقاضی تحویل داده شود. اگر چه برای این کار، نمی توان زمان دقیقی تعیین نمود ولی به طور معمول، برای انجام فرآیند پیکاپ ویزای امریکا از ترکیه 10 الی دو هفته زمان لازم است. لازم به ذکر است پیکاپ ویزای آمریکا از ترکیه نیازمند ارائه وکالت نامه رسمی است. برای اطلاع از جزئیات مورد نظر می توانید از طریق ایمیل [email protected] درخواست خود را به تهران پیکاپ ارسال نمایید.


مدارک لازم برای پیکاپ ویزای امریکا از ترکیه 

      • اصل پاسپورت امضا شده متقاضی
      • اصل شناسنامه
      • رسید کوریر (Courier Receipt) و یا اطلاعات ورود اکانت وقت سفارت
      • اصل برگه زرد یا صورتی که پس از انجام مصاحبه از افسر سفارت دریافت کرده اید.
      • فرم وکالت نامه پیک آپ ویزا
      • تصویر گذرنامه
      • کپی شناسنامه و کارت ملی

پیکاپ ویزای آمریکا در امارات

برای پیکاپ ویزای امریکا در امارات متحده، پاسپورت متقاضی پس از تحویل به دفتر تهران پیکاپ، در همه ی روزهای کاری به سفارت یا کنسولگری های امریکا در امارات ارسال می شود که 2 الی 3 روز بعد تحویل سفارت داده می شود. پس از انجام کارهای اداری توسط سفارت که حدود یک هفته زمان می برد، پاسپورت مهرخورده به امپست Empost امارات (ابوظبی، العین، شارجه و یا دبی) تحویل می گردد. تمامی مراحل پیکاپ پاسپورت آمریکا از دوبی و سایر شهرهای امارات، بر روی ایمیلی که متقاضی وقت سفارت خود را با آن دریافت کرده است، ارسال می گردد. این اطلاعات، مربوط به زمان ورود و خروج پاسپورت به امپست امارات و متعاقبا سفارت آمریکا و پس از آن برگشت و دریافت پاسپورت توسط تهران پیکاپ خواهد بود. همچنین برای آگاهی از صدور ویزای خود، متقاضی می تواند به سایت واشنگتن مراجعه نماید.

برگشت پاسپورت از دبی، هر روزه بوده و هر زمانی که پاسپورت تحویل امپست دوبی گردد، با یک روز تاخیر، بسته دریافت و به تهران ارسال می گردد. تحویل در دفتر تهران معمولا 1 روز کاری بعد می باشد.

لطفا به محض دریافت ایمیل سفارت، مبنی بر تحویل بسته از سفارت به امپست، آن را برای تهران پیکاپ فوروارد نمایید، تا در سریعترین زمان، اقدام به دریافت بسته شما از امپست دوبی نماییم. پروسه ارسال و دریافت پاسپورت برای پیکاپ ویزای آمریکا از دوبی، تقریبا 8 تا 12 روز می باشد. گاهاً زمان پیکاپ ویزای آمریکا از دبی، کمتر یا بیشتر خواهد شد که این موضوع مربوط به سفارت و تعطیلی های امارات می باشد.


مدارک مورد نیاز برای پیکاپ ویزای امریکا از امارات

      • اصل پاسپورت امضا شده متقاضی
      • رسید کوریر (Courier Receipt) و یا اطلاعات ورود اکانت وقت سفارت
      • اصل برگه زرد یا صورتی که پس از انجام مصاحبه از افسر سفارت دریافت کرده اید.
      • فرم وکالت نامه پیک آپ ویزا
      • تصویر گذرنامه

پیکاپ ویزای آمریکا در ارمنستان

برای پیکاپ ویزای امریکا در ارمنستان متحده، پاسپورت متقاضی پس از تحویل به دفتر تهران پیکاپ، یک روز در هفته به سفارت امریکا در ارمنستان ارسال می شود. پس از انجام کارهای اداری توسط سفارت پاسپورت مُهر خورده، و در روز مشخص به ایران بر می گردد. در صورتی که ویزای متقاضی تا بعد از ظهر روز قبل از پرواز در یومکس (دی اچ ال) ارمنستان آماده تحویل باشد، بسته دریافت و با پرواز به تهران ارسال می شود. در غیر این صورت، با پرواز هفته بعد در همان روز به ایران ارسال می شود، یعنی در یک پروسه یک الی دو هفته ای در دفتر تهران آماده تحویل خواهد بود.

صدور ویزای آمریکا در ارمنستان در سفارت آمریکا به طور معمول 3 الی 5 روز کاری زمان می برد تا به درخواست متقاضی پاسخ داده شود و ویزا داخل پاسپورت الصاق گردد. این بازه به صورت تخمینی بوده و گاهاً زمان بیشتری طول می کشد، به همین دلیل بازه ی زمانی که پاسپورت نزد سفارت می ماند در موارد خاص تا دو هفته نیز طول می کشد. بعد از صدور ویزا، وضعیت اپلیکیشن متقاضی در سایت واشنگتن از حالت administrative processing به Issue تغییر حالت خواهد می یابد و معمولا روز کاری بعد از آن پاسپورت به یومکس ارمنستان می رسد. برای پیکاپ پاسپورت آمریکا از ارمنستان (ایروان) ضمن هماهنگی قبلی تلفنی در مورد روز پرواز، پاسپورت متقاضی باید تا ساعت 12 ظهر روز قبل، به دفتر مرکزی تهران پیکاپ تحویل گردد.


مدارک مورد نیاز برای پیکاپ ویزای امریکا از ارمنستان

      • اصل پاسپورت امضا شده متقاضی
      • رسید کوریر (Courier Receipt) و یا اطلاعات ورود اکانت وقت سفارت
      • تصویر گذرنامه